Jak pisać czytelne e-maile?

Temat pozornie prosty, ponieważ list elektroniczny niewiele różni się od zwykłego listu pisanego na papierze, i wysyłanego w papierowej kopercie na poczcie.

Stosując się do poniższych informacji stworzysz czytelnego e-maila (list elektroniczny), dla większej czytelności podaję główne części e-maila w punktach.

Temat

  • Powinien  być krótki.
  • Powinien  zawierać informację której dotyczy wiadomość.

Treść

  • List zaczynamy zwrotem "Dzień dobry", do znajomej osoby można napisać "Cześć Marek" albo "Witam Panie Marku".
  • Stosuj odstępy jednego wiersza pomiędzy akapitami. Treść będzie bardziej czytelna.
  • NIE PISZ KAPITALIKAMI - pisanie wszystkiego dużymi literami oznacza w Internecie KRZYK!
  • Pisz krótko i na temat, jeżeli masz z tym problem to pisz w punktach.

Podpis

  • Podpisujemy się imieniem i nazwiskiem. Należy pamiętać o tym że list bez podpisu traktowany  jest jako spam.

    Przykładowy podpis:
    Jan Kowalski
    Bernard - Producent Maszyn Obróbki Skrawaniem
    Kierownik działu marketingu
    telefon: 111 222 333

Uwagi

  • Przed wysłaniem e-maila, czytamy go aby poprawić ewentualne błędy zwracając uwagę na czytelność. Zadaj sobie pytanie czy adresat zrozumie treść wiadomości.
  • Adres odbiorcy wpisz tuż przed wysłaniem przygotowanego listu. W ten sposób nie wyślesz niedokończonej wiadomości przez przypadkowe wciśnięcie klawisza.

Powyższy tekst nie wyczerpuje tematu, ale zwiększa prawdopodobieństwo że wysłany e-mail zostanie przeczytany ze zrozumieniem.